Vuurtherapie:

Immuunsysteem resetten met vuur: Met deze vuurtherapie brengen wij het energielichaam in contact met vuur zonder dat het lichaam hierdoor pijn lijd, verbrand of verminkt! Het is een ontspannen behandeling die vele ziekten en lichamelijke klachten vernietigd (bi-idni'llah).


Werkmethode:

De therapeut legt een specifieke deken op het te behandelen deel van het lichaam waarna deze vervolgens met een speciale vloeistof nat gemaakt en aangestoken word. Er ontstaat een thermische isolatielaag boven dit gedeelte van het lichaam.(PROBEER DIT AUB THUIS NIET UIT!!)

Op deze manier word het energie lichaam (immuunsysteem) van het lichaam in contact gebracht met vuur. Hierdoor krijgt het immuunsysteem een boost en wordt het zelfgenezend vermogen geactiveerd. Het lichaam wordt ontgift, de afvalstoffen en de kou worden vernietigd en de lichamelijke klachten worden aangepakt.

Voor een optimale en snelle resultaat is het aangeraden hier aaneensluitend Hijama (wet-cupping) te verrichten om het lichaam sneller te helpen met het opruimen van alle gif en afvalstoffen. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om alleen de vuurtherapie te ondergaan.

Blessures

Snelle herstel na operatie

Trombose

Slaap problemen

Leverproblemen

Zwakke spieren

Krachtverlies

Concentratie problemen

Slechte doorbloeding

En nog veel meer! Afhankelijk van uw klachten verrichten wij de behandeling op de juiste plek van het lichaam.

Waar is het goed voor:

Vuurtherapie is vrijwel goed voor alle ziekten en klachten zoals:



Hoofdpijn

Darmklachten

Maagklachten

Problemen in de klieren

Ontstekingen

Gewrichtsproblemen

Zenuwklachten

Menstruatie problemen

Nierfalen(dialyse patiënten mogen dit niet!)

Kanker(patiënten die chemotherapie krijgen mogen dit niet!)


Mensen die de behandeling niet mogen ondergaan zijn:


*Mensen met ernstige nierfalen en hierdoor dialyse ondergaan.

*Kankerpatienten die Chemotherapie ondergaan.

*Zwangere vrouwen.

Mensen die wel de behandeling mogen ondergaan maar niet op alle plekken:


*Hartpatiënten (mensen die een hartinfarct hebben gehad of een hartkelp hebben)

*Mensen met een verlamming

*Suikerpatienten

*Tijdens menstruatie

Islamitische informatie:


Zoals wij reeds hebben aangegeven is de behandeling onstpannen, geheel pijnloos, en al helemaal niet verminkend. Omdat dit onderwerp gaat over het behandelen van lichamelijke klachten door middel van vuur, willen wij hier islamitische informatie over delen.


Brandmerken(Al- Kay/الكي) ook wel bekend als Moxibustion Therapy) is zoals de Profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd één van de 3 manieren waar de meeste genezing in zit voor het lichaam.

Deze behandeling wordt uitgevoerd met een voorwerp die verwarmd is met vuur, die vervolgens in contact wordt gebracht met het te behandelen lichaamsdeel.

Al-Kay is een pijnlijke behandeling en kan littekens veroorzaken indien de uitvoerder niet gespecialiseerd is.


Er zijn verschillende overleveringen (ahadith) van de Profeet Mohammed (vzmh) over Al-Kay.

In sommige overleveringen raadt de Profeet Mohammed (vzmh) het brandmerken af (maar verbied het niet zoals velen in hun nederlandse vertalingen beweren). Dit gezien hij het in sommige overleveringen juist aanraadt en zelfs laat uitvoeren.


Degenen die zich hierin verdiepen en alle overleveringen goed bestuderen komen te weten dat brandmerken toegestaan is en dat er veel genezing in zit (bi-idni Llah). De overleveringen waarin de Profeet Mohammed (vzmh) Al-Kay afraad is puur omdat de Profeet Mohammed (vzmh) ons wil waarschuwen voor de gevolgen van Al-Kay wanneer deze niet uitgevoerd word op de juiste manier.

Dat men extra op zijn hoede moet zijn bij het laten uitvoeren van Al-Kay (brandmerken).

Dit is ook hetgeen wat de geleerden uit de overleveringen hebben begrepen namelijk dat het niet verboden is maar afgeraden.


Overleveringen dat de Profeet Mohammed (vzmh) brandmerken zelf uitvoert of op zijn aanraden:

1:Jabir ibn abd Allah zei: De Profeet Mohammed (vzmh) heeft een dokter gestuurd naar Ubai ibn ka’b die een ader van hem heeft opengesneden en vervolgens met brandmerken heeft behandeld.

(Sahih Moeslim hadith nummer 4519)


(Let op, de Profeet sws stuurt zelf een dokter die Al- Kay uitvoert, hieruit kunnen we concluderen dat de Profeet Mohammed (vzmh) ons wil leren dat niet iedereen zo een behandeling moet uitvoeren. De Profeet Mohammed (vzmh) had ook iemand kunnen sturen naar de zieke persoon om hem te adviseren brandmerken te ondergaan. Maar Hij (vzmh) heeft altijd een boodschap in zijn doen en laten.)

In het Arabisch:

عن جابر بن عبد الله قال : بعث رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى أبي بن كعب طبيباً فقطع منه عرقاً ثم كواه عليه

(صحيح مسلم رقم الحديث : 4519


2:Jabir ibn abd Allah zei: Ubai ibn Ka’b is tijdens een strijd getroffen met een pijl op een plek in zijn arm, toen heeft de Profeet Mohammed (vzmh) hem met brandmerken behandeld.

(Sahih Moeslim hadith nummer 2207)

عن جابر رضي الله عنه قال : ( رُمِيَ أُبَيٌّ يَوْمَ الأَحْزَابِ عَلَى أَكْحَلِهِ فَكَوَاهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ )

صحيح مسلم(2207)


De Ahadith waarin de Profeet Mohammed sws brandmerken afraad (dus niet verbied!):

1) De Profeet Mohammed (vzmh). heeft gezegd: "Genezing zit in 3 zaken: in de insnijding (snee) van degene die Hijamah verricht, in het drinken van honing en in het brandmerken met vuur, maar ik raad mijn Ummah het brandmerken af ".(Sahih Al Bukhari hadieth nummer (5356))

in het arabisch:

عن النبي ص أنه قال: الشفاء في ثلاث: شرطة محجم، أو شربة عسل، أو كية بنار. وأنهى أمتي عن الكي

صحيح البخاري حديث رقم 5356


2) De Profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd: Als er ergens in jullie "medicijnen" nut in zit, dan is dat de Hijama, het drinken van honing, of een "behandeling" met vuur. En HIJ ( De Profeet (vzmh) zei ik hou er niet van om brandmerken te ondergaan. (Sahih Al Bukhari hadith nummer ( 5683)

In het Arabisch:

قال رسول الله (ص): ان كان في شيء من أدويتكم خير ففي شرطة محجم أو شربة من عسل أو لذعة بنار قال رسول الله (ص) وما أحب أن أكتوي

صحيح البخاري

الصفحة أو الرقم: 5683


Er zijn bekende geleerden die hun fatwa hebben uitgebracht omtrent brandmerken en dat toestaan. Hieronder twee bekende fatawa:

السؤال: هل يجوز التداوي بالكي؟ وما هي الأحوال التي يجوز أن أستخدم فيها الكي، وجزاكم الله خيرا؟ 1)

الجواب: نعم، يجوز التداوي بالكي؛ لقول النبي ﷺ: الشفاء في ثلاث ذكر منها: كية النار قال: وما أحب أن أكتوي شرطة محجم، وشربة عسل، وكية نار قال: وما أحب أن أكتوي

https://binbaz.org.sa/fatwas/11399/%D8%AD%D9%83%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%8A


2) السؤال:

2) سؤال : هل يجوز الكي بالنار في رأس المريض أو بعض جسده ؟

الجواب: يجوز كي المريض بالنار لعلاجه إذا احتاج إلى ذلك ، ويرجى أن ينفعه الله به, لما ثبت عن جابر بن عبد الله قال : بعث رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى أبي بن كعب طبيباً فقطع منه عرقاً ثم كواه عليه

https://islamqa.info/ar/answers/105428/%D9%87%D9%84-%D9%8A%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%A7%D8%B1